Dykning i San Carlos

.
. Foto: a friend 
 
Foto: Carla
.
. Foto: a friend 
 
Foto: Carla
.
Plats: San Carlos, Mexico
Tid: 3 dagar under september månad
.
Jag och några vänner bilar ner från Tucson Arizona USA till San Carlos Mexico för några dagars dykning i vackra, varma och viltrika vatten. San Carlos är en liten hamnby som ligger på Mexicos västkust där Californska Gulfen möter Stilla Havet. Väl på plats gör vi oss hemmastadda på vår stora dykbåt som är utrustad med allt en dykare kan önska, inte minst en mycket kompetent och trevlig spansktalande besättning. Jag uppskattar verkligen detta sätt att dyka, genom att bo på dykbåten sparas mycket tid som istället kan spenderas på fler dyk och avslappnande vila i solen. Magiskt att ha sin sovplats på däck under den gnistrande stjärnhimlen. En stor eloge vill jag även rikta till kockens underbara mat. Under dessa tre dagar gör jag sju aparatdyk och ett antal färgsprakande snorklingar. Det klara +28°C vattnet bjuder på vackra dyk med djurliv som; sjölejon, scorpionfisk, barracuda, muräna, delfin, hammarhaj, bläckfisk. En fantastisk dykresa som givmilt skänkt mig några av mina absolut bästa dyk. Är Du intresserade av dykning i San Carlos så rekommenderar jag dig att ta kontakt med mina vänner på Desert Divers .

Vänligen läs mer på vår nya hemsida jonasvildmark.com