Open Water Diver i Kapellskär

.
.
.
.
Plats: Kapellskär, Sverige
Tid: 2 dagar under oktober månad
.
När jag och mina vänner på Dyksport AB når Kapellskär faller ett grått regn över hamnen. Det skummande mörka vattnet ser mystiskt och lockande ut nere vid bryggan. Jag ser fram mot att spendera lite tid under ytan denna helg. Jag skall ta mitt Open Water Diver-certifikat (OWD). Det blir så småningom uppehållsväder, +14°C i både luften och vattnet. Det känns bra att dra på sig torrdräkten och sjunka ner i tystnaden som stundvis bryts av de stora färjornas propellerljud. Trots ganska dålig sikt får jag se en hel del tånglake, kantnål och abborre. Det blir en mycket bra helg med många dyk och trevligt sällskap. Certifieringarna gick bra och nu längtar jag redan till nästa dyk.

Vänligen läs mer på vår nya hemsida jonasvildmark.com