Christmas Survival - JVMS 5

Nu är det dags för mig att köra ytterligare en JVMS. Min förra överlevnadsstrapats genomförde jag i somras, kallad Midsummer Survival - JVMS 6. Denna gång blir det ett träningspass i vintermiljö, Christmas Survival - JVMS 5.
Om Kung Bore hunnit komma med gnistrande kyla och vacker snö, kommer jag i mellandagarna att vistas ute i naturen under 50 timmar (två nätter), med endast 5 föremål och under denna tid förflytta mig 50 km. Läs gärna mer om min överlevnadsträningsmetod JVMS.
Det skall bli spännande att nu få se hur metoden ter sig på vintern. Kylan kommer nu att bli en större utmaning, samtidigt som den snö jag hoppas finns kommer göra det lättare för mig att finna vatten. Jag kommer även denna gång röra mig på mina hemmamarker i Långhundra härad. Den utrustning som jag i skrivande stund planerar att ta med mig under strapatsen är som följer.

1. Vinteroverall
2. Strumpor
3. Vinterstövlar
4. Vattenflaska
5. Tändare

Jag hoppas att du kommer att följa mina förberedelser och även denna gång ge mig intressant och inspirerande feedback via Facebook, Twitter och Instagram.




In English