Älgjakt under årets sista dagar





Plats: Långhundra härad, Uppland, Sverige
Koordinater: Lat: 59.75041, Lon: 17.91107
Tid: 1 dag under december månad

Jag är så innerligt tacksam för denna julefrid... Att få ladda batterierna, defragmentera, rensa sökhistoriken och synkronisera hjärnan till naturens svala harmoni efter en intensiv arbetshöst.
Mitt bröst fylls av ett  glatt lugn då jag häller upp mitt morgonkaffe ur termosen samtidigt som jag lyssnar på skogens små ljud. Denna dag i slutet av 2013 ägnar jag åt lite älgjakt. Det är fascinerande milt väder för att vara så här års, varmgrader och ingen snö, men jag hoppas vi får en gnistrande och fin start på 2014.
Skogen är lugn i dag, bara en ensam älgko som klafsar över myren vid lunchtid. Efter att jag avslutat min matsäck börjar den korta dagen mörkna och torpets värmande brasa lockar. Tack för en mycket fin jaktdag. I morgon bitti skall jag sova tills jag själv vaknar, utan väckarklocka... God Natt mina kära vänner!

In English