Ryggsäck Asaklitt

.
Storlek: 35 liter
Pris: 200 kr (Sverige 2008)
Plus: Praktisk och rymlig utformning
Minus: Ej lämpad för extrem användning
.
Denna ryggsäck av Clas Ohlsons ryggsäcksmärke Asaklitt har jag använt flitigt både till vardags i nordiskt klimat och vid dagsturer i varma ökenklimat. Ryggsäcken, som jag kategoriserar som en Dagsäck, är praktiskt och trevligt designad men tyvärr höll ej kvaliteten måttet för mina aktiviteter. Säckens gnuggande mot en svettig vandrares/cyklists rygg gjorde att bakstycket på säcken till slut nöttes sönder. Denna modell var nog mer ämnad som en praktisk ryggsäck att ta till och från jobb/skola. Asaklitt erbjuder även mer friluftiga ryggsäckar än denna och det är möjligt att de är av mer slittålig kvalitet. Men jag är mycket tacksam för de stunder denna ryggsäck hann spendera med mig ute i det fria.


Välkommen att läsa om Jonas Vildmark Bushcraftcenters kurser i  Bushcraft - Överlevnad - Jägarexamen - Motorsågskörkort