Fårö






Plats: Fårö, Gotlands Län, Sverige
Koordinater: Lat: 57.94890, Lon: 19.15294
Tid: 1 dag under november månad

Den lilla färjan lägger till på Fårösidan av Fårösund med en dov duns. Då jag kör iland sällskapas jag endast av ett fåtal bilar. Novembersolen kastar ett fantastiskt vackert sken över den lilla ön som har drygt 500 bofasta. Fårö är Sveriges åttonde största ö och är magiskt vacker. Det karga landskapet med sina speciella raukar gör att jag känner mig som förflyttad till ett sagovärld. I dag bilar jag runt ön för att uppleva naturen, men än bättre är att packa cykelkorgen med rejäla kläder och en stärkande matsäck och upptäcka Fårö på cykel.
Under hela min eftermiddag på ön stöter jag bara på en enda person, en ensam vandrare som nickar förstående till vad vi gör här; njuter av historiens och nuets vingslag.