Kizer Ki4468 Intrepid - Vapentidningen nr.1 - 2017

Nytt år är lika med en ny årgång av Vapentidningen. I detta första nummer för 2017 så bjuds du på artiklar som; Blaser R 8 Professional X (Erland Gunnarsson), BUL SAS II (Henrik Kalling), Remington V3 Field Sport (Tobias Hassel) och ett stortest av mynningsbromsar (Johan Ljungné). Som vanligt så bidrar även jag till artikelfloran i Vapentidningen, denna gång med en knivartikel om fällkniven Kizer Ki4468 Intrepid.




Denna asientillverkade hightechkniv är ett samarbete med den amerikanska custommakaren Ray Laconico. Intrepid är en trevlig kniv jag skulle säga faller in i den relativt unga knivkategorin bestående av serietillverkade och customobjekt innehållande exklusiva material och avancerade designlösningar, såsom titan och flippermekanik. De flesta av dessa exklusiva knivar förblir samlarobjekt, men jag tycker att Intrepid sköter sig riktigt bra som köttkniv under jaktens tillvaratagande av vilt i fält.





Tidningen är på väg ut till butikerna i skrivande stund. Jag hoppas du gillar artikeln, återkoppla gärna om du har funderingar eller egna erfarenheter av kniven.

Nästa nummer av Vapentidningen (nr.2 - 2017) kommer att innehålla min knivartikel om Moraknivs fulltångekniv Garberg.

För att se mina tidigare artiklar i Vapentidningen; klicka HÄR.


In English