Victorinox Hiker - Vapentidningen nr.5 - 2016

Då jag kom hem från inspirerande dagar på Kniveckan i Ludvika hade min trogne brevbärare levererat ett nyvärpt nummer av Vapentidningen (nr.5 - 2016). Snart finns numret även ute i butik och jag hoppas att du får möjlighet att ta del av det intressanta innehåll som detta sommarnummer är fyllt med. Bland annat så kan du läsa min artikel tillägnad allas vår lilla röda vardagshjälte, den Schweiziska armékniven från Victorinox. I artikeln kan du se en av mina absoluta EDC-favoriter Victorinox Hiker artnr.14613.




Victorinox erbjuder ju en uppsjö av modeller och varianter av dessa, allt för att kunna erbjuda så kundanpassade produkter som möjligt. For min del faller valet på modellen Hiker då jag vill ha en smidig fällkniv/multiverktyg med ett sågblad, samt att jag gärna byter ut korkskruven mot en stjärnmejsel.




Andra intressanta artiklar i detta nummer av Vapentidninen är bland andra Henrik Kallings test av Sig Sauer P226 MK25, Tobias Hassels test av Beretta 692 Sporting samt Erland Gunnarssons och Elso Olssons underbara test av "sommarstugeluftgevär".




Som alltid så uppskattar jag all eventuell feedback på min artikel. Vore kul att höra om dina erfarenheter av Victorinox i allmänhet och modellen Hiker i synnerlighet. Ha en fortsatt fin sommar och jaktsäsong. I ytterligare nästa nummer av Vapentidningen (nr.6 - 2016) planeras min efterlängtade artikel om projektet Den Svenska Yxan att publiceras.

För att se mina tidigare tidningsartiklar publicerade i Vapentidningen, klicka HÄR.

In English