Klappjakt Bogesund 2016

Plats: BogesundVaxhoms kommun, Sverige
Koordinater: Lat: 59.41233, Lon: 18.23497
Tid: 1 dag under februari månad

Dags för den årliga traditionella klappjakten efter räv ute i Bogesund. Som vanligt välarrangerat av mina kära vänner i Svenska Jägareförbundet. I år jagar jag, min kära 4-åriga Sonia och ett 40-tal andra jägare i en snölöst landskap, men alla vid gott mod. Sonia och jag får uppleva många fina och närgångna möten med rådjur, men Mickel Räv håller sig på behörigt avstånd. Dock fälls två rävar under dagen och Sonia får chansen att sprudlande berättar sina jakthistorier för mamma och syster då vi väl är hemma efter denna vackra och givande dag i skogen. Speciellt kul tyckte Sonia var att som drevkarl nyttja lillasyrrans lilla blå leksakstamburin. Jag låter nedan bilder beskriva lite mer av vår fina dag.











Läs även gärna om tidigare års klappjakter ute i Bogesund genom att klicka HÄR.


In English