Vakjakt på räv i Bogesund - en fridfull föreställning

Plats: BogesundVaxhoms kommun, Sverige
Koordinater: Lat: 59.41233, Lon: 18.23497
Tid: 1 dag under augusti månad

Börjar bli allt mörkare nu på kvällarna, jämfört med det kvällsljus vi varit förärande med under den gångna sommaren. Dock känner jag mig trygg med det effektiva ljusinsläpp min kikare har så jag ser nu fram mot en spännande vakjaktskväll efter räv ute på Bogesund.




Säsongen har hittills varit rävtät här ute, så mina chanser att få se räv borde vara mycket goda, speciellt här på pass nummer 40. Men som du vet så är det när man gör just sådana uttalanden som man får se allt annat vilt än det som man är ute efter. Denna kväll kommer att bli ett praktexempel på denna härliga företeelse.





Min viltobs denna kväll slutar på 11 rådjur, 3 vildsvin och en hare. Ingen Mickel Räv i dag alltså. Men med denna fantastiska fridfulla föreställning kan jag verkligen inte klaga på kvällen. Det är en ynnest att under tystnad få sitta på första parkett och studera alla dessa vackra djur... Lärorikt och fridfullt... Medicin för själen.


In English