Närkontakt med räv på Bogesunds älg- och vildsvinsjakt

Plats: BogesundVaxhoms kommun, Sverige
Koordinater: Lat: 59.41233, Lon: 18.23497
Tid: 1 dag under november månad

Jag vill tacka alla på Bogesunds jakt- och kursgård för ännu en givande och lärorik dag i skogen. I dag låg fokus på älg samt vildsvin och det bjöds på flera spännande jaktsituationer. I en såt blev jag till och med påhälsad av en fin rävhane. Han kom mig så pass nära som tre meter innan han ljudlöst och lugnt tassade iväg i morgondiset. Det är magiska ögonblick som dessa som blir ödmjuka minnen för livet. Leende konstaterar jag att det uppenbarligen går det att få räv nära inpå även om jag sitter, som i dag, öppet i blå arbetskläder med reflexband. Jag som på sistone blivit så ambitiös vad det gäller kamouflagekläder då jag beger mig ut på ren rävjakt. När det det började skymma kunde vi konstatera att två älgar och två vildsvin hade fällts... En fin start på helgen!




In English