Premiärtur med bärstol



I dag är det dags att prova på hur min nya bärstol passar mig och min ettåriga dotter Sonia. Det är nu hög tid att hon får börja följa med mig på mina små äventyr, och en bärstol möjliggör mycket friluftande tillsammans. Sonia skrattar förnöjt då jag spänner fast henne i bärstolen och kastar upp henne på ryggen. Snön knarrar under fötterna och den -5-gradiga luften nyper uppfriskande i våra kinder. Under en vanlig tur med barnvagn brukar Sonia somna ganska snabbt, men att sitta på pappas rygg är uppenbarligen betydligt mer spännande. Hon håller sig vaken under hela turen, glatt kommenterande de upptäkter och djur vi stöter på under skogspromenaden. Senare i veckan är det dags för en längre tur, och innan dess kommer vi hinna öva upp vår nya vandringsrutin än mer... Känns underbart att få visa upp vår vackra värld för min nyfikna lilla dotter!