En fridfull dag på skjutbanan





Det är helande både för kropp och själ att ensam få varva ned ute på skjutbanan. Förutom att bli en bättre skytt så är skjutövandet för mig en värdefull stund av lugn och fokus. Den ljumma vinden fläktar skönt denna varma junidag. Jag slår igen dörren på pickupen och det enda som hörs är vindens svaga sus som bär fåglarnas kvitter över det vackra skogsområdet. Min dotter Sonia gillar att följa med till skjutbanan. Hon ler sött i sina hörselkåpor och ropar "Bamm!" efter varje skott. När det kommer till skytte så är säkerheten det absolut viktigaste och det känns bra att lära Sonia detta samtidigt som hon får bekanta sig vid skott inför framtida jaktdagar. Detta blev en fridfull dag, Sonia och jag ensamma, ute på skjutbanan. Bössan är rätt inställd, jag levererar hyfsade serier och Sonia tycker att det är roligt att lappa hålen i måltavlan.

In English