Spyderco C223 Para 3 - Vapentidningen nr.8 - 2017

Jag har burit Spydercos knivmodell C223 Para 3 under en tid, vilket resulterade i en tidningsartikel i Vapentidningen (nr.8 - 2017).




Para 3 är ju en ny generation av modellen Para Military vilken ursprungligen är en utveckling från den större modellen kallad Military. Para 3 är mer slimmad och kompakt jämfört med sina föregångare. Kniven är en mycket trevlig EDC av god kvalitet. Särskilt trevlig tycker jag att knivens linerlockmekanik är, vilken är placerad på handtagets översida.




I samma nummer av Vapentidningen finner du även mitt svar till Daniel M's läsarfråga (Ströskott) om knivrekommendation, underhåll och bärande.




Jag vill även gärna tipsa om tidningens artiklar om: Ruger American Pistol (Henrik Kalling), stortest av kronografer (Johan Ljungné) samt Tobias Hassels tre favoriter.




Trevlig läsning!

Se även mina tidigare artiklar publicerade i Vapentidningen genom att klicka HÄR.


In English