Casström Safari - Vapentidningen nr.7 - 2017

För dig som ej redan sett det, så vill jag tipsa om att det senaste numret av Vapentidningen (nr.7 - 2017) nu finns ute i butik. I detta nummer kan du läsa min artikel om den trevliga lilla jaktkniven Safari från Casström.




Knivens design är resultatet av ett samarbete mellan den engelske knivmakaren Alan Wood och det svenska företaget Casström. Detta är en mycket smidig liten fastbaladare med ett 65 mm långt, fullt skålslipat, dubbeleggsblad tillverkat av det välkända rostfria stålet Sandvik 12C27.




I samma tidning finner du även bland annat trevliga artiklar som: Så kommer du igång med bågjakt (Ulf Backman), 7-sidigt Stortest av övningsammunition (Johan Ljungné), Kimber Stainless Target II (Henrik Kalling) samt Historian om allroundpatronen 9,3x62 (Jens E. Perto).




Jag har själv ej hunnit läsa klart hela numret ännu, så det är dags för mig att krypa till kojs och läsa mig till sömns... Gonatt!

Kolla gärna även på mina tidigare publicerade artiklar i Vapentidningen genom att klicka HÄR.


In English