Karesuandokniven Johtalit - Vapentidningen nr.3 - 2017

Nytt nummer av Vapentidningen på väg ut till din butik. I detta, årets 3:e nummer, bjuds du bland annat på: Tikka T3x TAC A1 (Erland Gunnarsson och Erik B), Caesar Guerini Summit ADJ. (Tobias Hassel) och Smith & Wesson Highway Patrolman (Henrik Kalling). Som vanligt så har jag bidragit med en knivartikel och denna gång kan du läsa om nyheten Johtalit från Karesuandokniven. Modellen lanserades i mars på IWA Outdoor Classics i Nürnberg och kniven kommer med ett spännande bärsystem. Slidan är tillverkarens egna patent och består av en heltäckande läderslida med ett manöverhål genom vilket kniven, med en hand, kan tryckas upp ur slidan med hjälp av ett finger.





Jag tycker att Johtalit är en mycket trevlig kniv där tillverkaren lyckats med att blanda gammal svensk knivtradition och praktiska mått med ett modernt och smakfullt formgivningsspråk.




Hoppas du får en trevlig lässtund med tidningen, gärna i vårsolens värmande och hoppfulla strålar. Snart drar vårbocksjakten igång i mina trakter!

Se mer av vad jag skrivit om Karesuandokniven genom att klicka HÄR.

Mina tidigare artiklar i Vapentidningen finner du HÄR.

Välkommen att läsa om Jonas Vildmark Bushcraftcenters kurser i  Bushcraft - Överlevnad - Jägarexamen - Motorsågskörkort