Casström No.10 - svensk skogskniv för tuffa tag - Vapentidningen nr 3 - 2015




Nu är de nytryckta tidningarna på väg ut till butikerna. Om du inte redan fått Vapentidningen nr 3 i brevlådan så kan jag rekommendera dig ett besök till tidningskiosken i veckan (eller läs tidningen elektroniskt). I detta nummer kan du bland annat läsa om de nyheter som visades upp på IWA-mässan, Hanaeus, Gunnarsson och Olssons stora studsarpakettest, Henrik Kallings test av Ruger's snubbnos i kaliber 454 Casull samt Johan Ljungnés artikel om en av mina favoritkalibrar 6,5x55.




På knivfronten i detta nummer har jag bidragit med en artikel om Casström No.10 Swedish Forest Knife, en trevlig bushcraftkniv som jag nu burit med mig i skog och mark under en tid. Jag hoppas du finner artikeln intressant.




Återkoppla gärna eventuell feedback till mig, det är alltid intressant att höra om Dina erfarenheter av de knivar jag skriver om.

Ha en fin vecka!

Välkommen att läsa om Jonas Vildmark Bushcraftcenters kurser i  Bushcraft - Överlevnad - Jägarexamen - Motorsågskörkort 


In English