Bärstol Osprey Poco Premium

Foto: G. Denstedt




Packvolym: 34 liter
Maxlast: Klassad för en totalvikt på 22 kg
Ca. pris: 2 500 kr (Sverige 2013)
Plus: Hög kvalitet, bekvämt bärsystem och hög lastkapacitet
Minus: Regnskydd ingår ej i priset

När jag fick äran att bli förälder började jag direkt undersöka vilka bärstolar som marknaden hade att erbjuda, då jag på ett smidigt sätt ville kunna ta med mig mitt barn ut i naturen. Jag sökte en bärstol med största möjliga lastvolym och viktkapacitet. Valet hamnade på Ospreys Poco Premium, Ospreys största modell i bärstolserien Poco. Jag har nu använt denna bärstol till både min 4-åriga Sonia och min 1-åriga Miriam, det vill säga under över fyra års tid. Jag är mycket nöjd med bärstolen. Längsta turerna brukar ligga på en vecka och då maxar vi lasten rejält, vilket det bekväma bärsystemet klarar galant. Det har hunnit bli ett antal vandringar och jakter i natursköna områden, men vi använder även bärstolen istället för barnvagnen i stadsmiljö. Jag uppskattar bärstolens höga kvalitet och dess många praktiska detaljer och justeringsmöjligheter. Nu står våren för dörren och jag ser fram mot kommande äventyr tillsammans med Sonia och Miriam.


Välkommen att läsa om Jonas Vildmark Bushcraftcenters kurser i  Bushcraft - Överlevnad - Jägarexamen - Motorsågskörkort 


In English