Remington 660 och ESEE Izula-ll - Vapentidningen nr.9 - 2015

Årets sista utgåva av Vapentidningen blev ett välfyllt nummer. Förutom två av mina artiklar om Remington och ESEE så erbjuds intressant läsning om bland annat; Browning 725 20-76 (L. Hanaeus) och Heckler & Koch HK45 (H. Kalling).





I artikeln om min gamla klass 2 studsare i kaliber .222 Rem. så ger jag en historisk sammanfattning om Remingtons 600-serie, vilken producerades mellan åren 1964-2004, i ett flertal olika kalibrar. Denna kompakta klassiker har fångat mitt hjärta, och många andras med mitt och jag vill samtidigt slå ett slag för alla fina begagnade vapen som finns där ute på marknaden väntandes på att du skall plocka med dig dem som trogna tjänare under jakten.





I min artikel om ESEE Knives knivmodell Izula-ll kan du läsa om den tappra och ettriga lilla kniven som kommer i ett ytterst behändigt format. En smidig liten kniv som jag fattat tycke för efter den tid jag nu burit den runt min hals.
Du kan även få tag på artiklarna via Vapentidningens hemsida.

In English