Drevjakt på rå ute på Gålö

Plats: Gålö naturreservatHaninge kommun, Sverige
Koordinater: Lat: 59.11089, Lon: 18.27711
Tid: 1 dag under januari månad

Även om kroppen stretar emot så känner jag mig förväntansfull och lyckligt lottad att få kunna smyga upp i tidig morgonstund, gnuggandes mina trötta ögon, för att få möta ljuset ute i jaktskogen. Packade min utrustning redan i går så det dröjer inte många minuter innan jag, som så många gånger förr, susar fram genom mörkret i pickupen lyssnandes på Naturmorgon





Drevjakt på rå ute på Gålö. Blir vid ankomst tilldelad samma pass (nr.13) som jag hade sist jag var här ute. Då fick jag vara med om en spännande bockjakt med snopet slut. Läs mer om den gången HÄR. Hundarna börjar driva nästan omedelbart och det är en fröjd att höra dem jobba i den tysta skogen. Inga djur på mitt pass under den första såten, men jag fick en fantastiskt fin start på dagen. Resten av dagen bjuder på ytterligare två pass på vilka jag får se mycket rådjur, men tyvärr inga inom hagelhåll.






Härlig att syresatt komma hem till min kära familj, för att dela med mig av mina jakthistorier till barnen, runt middagsbordet.



In English