Morakniv Adventure 2017

Plats: Mora, Dalarna, Sverige
Tid: 4 dagar under maj månad

Varma tack till det trevliga gänget på Morakniv för en mycket fin och välarrangerad helg på Morakniv Adventure! Detta är första gången detta event hålls och jag hoppas att det blir en fortsättning. Ett 50-tal glada utomhusentusiaster samlades på Moraknivs fabrik för en visning av det anrika företagets produktion. Därefter blev det tre dagar i Moraskogen, där vi fick tid till kunskapsutbyte och mingel under fridfulla förhållanden.





Trots en skakig väderleksrapport, så fick vi behagliga temperaturer och endast ett fåtal uppfriskande duggregn under helgen. Glada och nyfikna möten kring lägerelden ledde till givande samtal om svenskt och utländskt friluftsliv, natur, hantverk och det allt mer ökande intresset för bushcraft.






Jag är tacksam för helgens workshops som de inspirerande moraknivsambassadörerna bjöd på. Jögge Sundvist och Beth Moen delade med sig av sina imponerande slöjdkunskaper, Dave Canterbury och hans familj visade bland annat upp olika eldtekniker och Johan Skullmans erfarenheter om utomhusliv och utrustning är alltid lika intressant.




Slutligen vill jag sända ut ett stort och extra varmt tack till tillställningens alla deltagare, vilka generöst delade med sig av sina erfarenheter, sina tankar och vänhet under helgen. Jag blir så glad, inspirerad och fylld av hopp då jag känner denna nyfikenhet och skaparglädje hos gamla och nya vänner. Ser fram emot, och hoppas på, att få träffas på nästa års Morakniv Adventure, och flera olika bushcraftevent fram till dess!







In English