Hultafors Outdoor Knives - Vapentidningen nr.9 - 2016

Mina kära kollegor på Vapentidningen har åter igen snickrat ihop ett förstklassigt vapenmagasin, sista numret för i år, nummer 9 - 2016. Snart dyker tidningen upp i din butik.
Mitt bidrag till detta nummer är en stor artikel om Hultafors nya Outdoor-knivserie, vilken består av fyra olika knivmodeller; Friluftskniv OK1, Friluftskniv OK4, Repkniv RKR GH samt Räddningskniv OKR GH. Knivarna är baserade på företagets tidigare hantverkarknivar med tillägget av ett större friluftslivsfokus. Ett lyckat koncept, om du frågar mig, där modellen OK1 är min personliga favorit bland seriens nuvarande fyra medlemmar.




I samma tidning finner du även en liten artikel från undertecknad rörande det trevliga eventet EDC-träffen 2016, vilken nyligen arrangerades i Stockholm av Knivshop. Bland andra så syntes där fällkniven Kizer Ki4468 Intrepid, vilken du kommer kunna läsa mer om i Vapentidningen under våren.




Jag tillönskar dig en riktigt fridfull Lucia med många lugna lässtunder. Återkoppla gärna till mig med din eventuella feedback på artiklarna.




För att även se mina tidigare artiklar i Vapentidningen, klicka HÄR.

In English