Casström Woodsman - Vapentidningen nr.8 - 2016

I dagarna dyker ett nytt nummer av Vapentidningen upp i din butik. Denna gång skriver jag om en av Casströms senaste knivmodeller vid namn Woodsman. Den robusta kniven är är framtagen i ett intressant samarbete med engelsmannen Roger Harrington, från Bison Bushcraft, och torde appellera mången bushcraftentusiast. Den kompakta och smidiga kniven ligger fint i min hand och det hela 4,3 mm tjocka knivbladet gör kniven extremt robust.





Som alltid så vill jag även slå ett par slag slag för några av alla de andra intressanta artiklarna inne i tidningen. Denna gång fastnade jag lite extra för Johan Ljungnés artikel om inskjutning av bössor samt Henrik Kallings artikel om långhållsskytte med kaliber 9x19 och testet av slaglåspistolen Pedersoli Kentucky i kaliber .45.




Jag hoppas du får en trevlig lässtund inne vid braskaminens värme, medan novembersnön sakta dalar ned utanför stugfönstret.

För att se mina tidigare artiklar i Vapentidningen, klicka HÄR.

In English