Gotland i höstsol







Plats: Gotland, Sverige
Tid: 3 dagar under september månad.

Som vanligt fylls mitt hjärta av värme och mina lungor av väldoftande havsluft då jag kliver av Gotlandsfärjan. En magiskt vacker och solig höstweekend ligger framför oss. Att strosa runt på denna underbara ö i lugnet bortom turismhögsäsongen är något jag varmt rekommenderar. Gotlands höst- och vintersäsong är enligt mig underskattad av turister. Öns behändiga storlek och fina vägar gör att den är lätt att utforska i ensamhet långt från stress och måsten. Ta det lugnt, var oplanerad och njut av nuet sittandes helt ensam på en sandstrand, en brygga eller en rauk. Färjorna går ofta och flygförbindelsen är god för dig som föredrar att flyga. Letar du boende i Visby kan jag varmt rekommendera Visby Vandrarhem. Passa på att njuta av hösten!